01:56 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شرکت دانش بنیان

امکان گشایش LC داخلی برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شد
نماد برتر- با امضای تفاهمنامه‌ای بین صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک تجارت امکان گشایش اعتبار اسنادی داخلی (LC) و اعطای تسهیلات خرید دین برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شد.
تولید کیت‌هایی برای بررسی محصولات تراریخته از سوی محققان کشور
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA موفق به تولید کیت‌های بررسی بیومارکرهای زیستی در بیماری‌هایی چون سرطان، دیابت شده است.
امکان مونیتورینگ شبکه با استفاده از نرم‌ افزارهای بومی میسر شد
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نرم‌افزارهای بومی نظارت بر بستر شبکه را برای مونیتورینگ شبکه عرضه کردند که می‌تواند در صورت بروز اختلالی آن را ثبت کند و دلایل را مورد بررسی قرار دهد.
سفیران نوآوی به کمک رفع نیازهای کشور می‌آیند/انعقاد ۱۶۰ میلیارد قرارداد میان استارتاپ‌ها و صنعت
نماد برتر- از فردا شنبه ۱۷ آبان ماه رویداد مجازی بوت‌کمپ در دانشگاه شهید بهشتی کار خود را آغاز خواهد کرد و به مدت یک ماه علاوه بر آنکه تیم‌های استارتاپی با نحوه توسعه کسب و کار دانش‌بنیان خود آشنا می‌شوند، زمینه عقد قرارداد با بخش صنعتی نیز فراهم خواهد شد.
رفع چالش دسترسی به مواد ارزبر کوچک مولکول‌ها با کاربرد در حوزه دارو در کشور
نماد برتر- کوچک مولکول‌ها دسته‌ای از مواد با کاربردهای دارویی و سلامت هستند که ارزبری بالایی دارند و با توجه به نوسانات ارزی واردات آن با چالش‌هایی مواجه شده است؛ از این رو محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان با تمرکز بر تولید این محصول تاکنون موفق به تولید ۲۵ نوع از این مواد شدند تا حوزه پژوهشی و تحقیقات دارویی با بحران مواجه نشود.
حمایت صندوق نوآوری از طرح‌های حوزه قالب‌های پرسکاری صفحات فلزی
نماد برتر- با انتشار فراخوان صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌های دانش بنیان و فناوری برای ارائه راه حل‌های فناورانه در زمینه طراحی و ساخت قالب پروگرسیو برای کانتورهای فلزی دعوت شدند.
احراز عنوان تولیدی نوع یک برای بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان
نماد برتر- از ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان ایجاد شده در کشور، بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان به عنوان تولیدی نوع یک شناسایی شده‌اند.
عرضه سامانه‌ای برای بازار سرمایه/تأسیس اولین کالج هوش مصنوعی ایران
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد زیرساخت‌هایی برای تشکیل اکوسیستم کامل هوش مصنوعی، سامانه‌هایی در این حوزه عرضه کردند که توانستند بازارگاه هوش مصنوعی را در کشور ایجاد کنند و به گفته آنها سامانه‌های هوش مصنوعی عرضه‌شده به گونه‌ای است که افراد حتی بدون داشتن سواد و یا توانایی تکلم نیز قادر به بهره‌برداری از این سامانه‌ها هستند.
رفع نیاز کشور به خودروهای کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی از سوی دانش بنیان‌ها
نماد برتر-یکی از شرکت‌های دانش بنیان با بومی سازی تولید خودروهای کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی ۵۵ تن، خط تولید آن را با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی کردند تا بتوانند ناوگان فرسوده کشور در زمینه این صنعت را به روز رسانی کند.
راهکاری برای افزایش راندمان کمپرسورهای وارداتی صنایع نفتی/ایران‌ساخت شدن ۱۷۰ قطعه وارداتی
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر آنکه موفق به بازطراحی موتور توربین بخار با توان ۳ مگاوات شدند، به راهکاری برای افزایش بازده کمپرسورهای وارداتی که به دلیل مقاوم بودن شرایط آب و هوایی و ترکیبات گازی، با راندمان ۴۰ درصدی کار می‌کنند، دست یافتند و به گفته آنها با این دانش فنی می‌توان بازده این تجهیزات را تا ۷۰ درصد ارتقا داد.
تولید فرآورده‌های آزمایشگاهی که ارزبری بالایی به دنبال دارند
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس دسته‌ای از پلیمرها را برای کاربردهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی تولید کردند که تاکنون وارداتی بوده و با توجه به نوسانات ارزی امکان واردات آن ها کاهش یافته است.
 تولید واکسن نوترکیب کرونا در سال آینده/واکسنی برای پیشگیری از کووید ۱۹ و سرخک
نماد برتر- محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با استفاده از سنتز ویروس کرونا و انتقال آن به ویروس سرخک نسل جدیدی از واکسن کرونا را تولید کردند که در فاز حیوانی قرار دارد و امیدوارند تا اوایل سال آینده به تولید انبوه برسد.
رسوخ قطعات ایران ساخت به صنعت خودروسازی
نماد برتر- تامین مواد اولیه خطوط پرسی، تولید قطعات و انواع ابزار خودرو از جمله اهدافی است که یک شرکت دانش‌بنیان به دنبال تحقق آن بوده و در حال حاضر محصولاتی را به صنعت خودروسازی ارائه کرده است.
نمایشگاه‌های مجازی جبرانی جایگزین نمایشگاه نانو شدند/شناسایی شرکتها با قابلیت صادرات
نماد برتر- مدیرگروه ترویج و فرهنگ‌سازی ستاد نانو از برنامه‌های این ستاد برای شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان با قابلیت صادراتی خبر داد.
تصمیم مجلس برای حمایت از شرکتهای بورسی و غیربورسی تولیدکننده ماشین آلات
نماد برتر- با هدف جلوگیری از خروج سالانه ۴ میلیارد دلار اعلام شد: